X
تبلیغات
پروتکل (پکیج) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

بررسی کیفیت

پروتکل (پکیج) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

مرجع فایلهای آموزشی | پروتکل (پکیج) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | پروتکل (پکیج) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

    پروتکل درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

    توضیحات کامل :

    پروتکل (پکیج) پروتکل درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن در 16 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش 

    آماده شده در 8 جلسه درمانی بصورت گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

    16 صفحه ورد (15 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

    قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

    دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

    قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و درمانگران.

    پشتیبانی تخصصی و پاسخگویی به سوالات: ( 09191809834 لطفا فقط پیامک یا تلگرام)

     

     

    نمونه ای از جلسات:

      

    جلسه اول

    هدف جلسه اول: هدف این جلسه آشنایی اعضاء گروه با رهبر، معرفی اعضاء گروه به یکدیگر، شرح اهداف کلی گروه، بیان قوانین و مقررات گروه، مشخص شدن شرح وظایف اعضاء و درنهایت اخذ پیش آزمون می باشد.

    پس از معرفی رهبر به اعضاء و اعضاء به یکدیگر موارد ذیل را بازگو می کنیم:

    ابتدا افراد را با اهداف گروه آشنا می کنیم و اهداف اصلی را بیان می نماییم، همچنین هر کدام از اعضاء هدف خود را از شرکت در گروه بیان می کنند.

    سپس افراد را با مقررات و قوانین گروه آشنا می کنیم

    در این مرحله وظایف اعضای شرکت کننده در گروه را مشخص می کنیم

    قبل از پایان این جلسه آموزش کوتاهی در ارتباط با بخش تحلیل ساختی (حالت های من کودک، والدینی و بالغ) از نظریه برن، داده می شود

    در پایان این جلسه پیش آزمون از اعضای گروه گرفته می شود و تکلیف جلسه بعد برای افراد شرح داده خواهد شد.

    آشنایی افراد با رهبر و سایر اعضاء و بحث و بازگو کردن اهداف آموزش گروهی:

    ابتدا از اعضاء می خواهیم تا خود را معرفی کرده و یک خصوصیت خود را که دیگران او را با آن می شناسند بیان کنند. پس از معرفی رهبر به اعضاء و اعضاء به یکدیگر از اعضا خواسته می شود تا که هر کدام هدف های خود را از شرکت در گروه بیان کنند. پس از رسیدن به جمع بندی در اهداف گروه و نیز بیان اهداف اصلی گروه از سوی رهبری از افراد خواسته می شود تا خواسته های شخصی خود از مشاوره گروهی را بنویسند و در پاکت گذاشته، پس از بستن در پاکت نام خود را بر روی آن نوشته و تحویل رهبر دهند تا یک هفته پس از آخرین جلسه گروه مجددا در اختیار آنها گذاشته شود.

    مرحله ی آشنایی با مقررات و قوانین گروه:

    در این قسمت برای آشنایی بیشتر و بهتر اعضاء با مقررات، ابتدا قراردادی کتبی با آنها بسته می شود تا خود را ملزم به شرکت در گروه بینند. در قراردادی که بین تک تک افراد با رهبر صورت می گیرد، منافعی که هر دو طرف رهبر و عضو گروه از شرکت در گروه از آن بهره مند می شوند، بیان می گردد و رهبر و فرد هر دو امضاء می کنند. در قسمت بعد قواعد شرکت در گروه کتبا در اختیار آنها قرار می گیرد. قواعدی از جمله الزام به شرکت در ساعات تعیین شده، تأكید بر رازداری، تأكيد بر داشتن حق مساوی اعضا برای صحبت در گروه، نگه داشتن احترام سایر اعضاء در گروه و ….

    تعیین وظایف اعضاء در گروه:

    از اعضاء می خواهیم که به گروههای دونفری تقسیم شوند و ده دقیقه به آنها فرصت داده می شود تا باهم بیشتر آشنا شوند، پس از آن هر یک، در مورد فرد هم گروه خود اطلاعاتی را در اختیار گروه قرار دهد. سپس از گروه می خواهیم تا در مورد نگرانی ها و استرس های خود در محیط کار صحبت کنند. بخصوص تأکید بیشتری بر نوع روابط در سازمان، مشکلات سازگاری با شغل، تعهد افراد درون سازمان به یکدیگر و به شغل خود و تأثیراتی که این مسائل ممکن است بر افراد داشته باشد، می گردد.

    آموزش ابتدایی و کوتاه تحلیل ساختی (با تأکید بر آموزش تشخیص حالات من والدینی، کودک و بالغ):

    در این قسمت پس از ذکر اینکه تحلیل ساختی بخش اول و مهم چهار سطح تحليل در نظریه برن است در ابتدا منظور از حالات من به افراد آموزش داده می شود و سپس ویژگی های هر کدام از حالات من با ذکر مثال عینی به آنان توضیح داده می شود.

    تکلیف جلسه اول):

    از هر کدام از اعضاء خواسته می شود تا با دقت در نحوه رفتار خود در ایام هفته پیش رو در محیط شغلی، جاهایی که نقشی همانند یک والد، یک انسان بالغ و یا یک کودک را بازی کرده اند، یادداشت کرده و در جلسه بعدی با خود بیاورند (هدف از این تمرین آشنایی ضمنی باحالتهای من و کنجکاو کردن اعضای گروه راجع به نحوه تأثیر حالت های من و نحوه ارتباطات آنها در محیط شغلی می باشد).


برچسب‌ها: پروتکل,(پکیج),درمان,گروهی,مبتنی,بر,تحلیل,ارتباط,محاوره,ای,اریک,برن,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۳:۵۰ توسط سامان سم دسته : نظر(0)