X
تبلیغات
بررسی کیفیت

بررسی کیفیت

مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

مرجع فایلهای آموزشی | مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک


    مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک
    دسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 617 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 112

    هدف از این مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانکهای شعب استان گیلان می باشد

    قیمت فایل فقط 45,000 تومان

    خرید

    دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی

    مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    چکیده

          هدف این تحقیق سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مورد مطالعه شامل شعب بانک های غرب استان گیلان می باشد. که در سطح واحد سازمانی مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است جامعه آماری تحقیق برابر182 شعبه بانک دولتی وخصوصی در سطح 6 شهرستان (آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و صومعه صرا) که مشغول به ارائه خدمات هستند می باشد.که حجم نمونه 96 می باشد.

    برای تجزیه و تحلیل توصیفی پژوهشی داده های از شاخص فراوانی، درصد فراوانی و از شاخص های مرکزی استفاده شده است. و برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون رگریسیون استفاده شده است. یافته ها تحقیق نشان از تأثیر مثبت و معنادار سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش دارد و همچنین تاثیر مثبت و معنادار متغیرهای سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش، سرمایه شناختی بر مدیریت دانش و سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش است.

    واژگان کلیدی:

    سرمایه اجتماعی

    سرمایه ساختاری

    سرمایه شناختی

    سرمایه ارتباطی

    مدیریت دانش

    مقدمه

           در عصر امروزی پیشرفت علم وتکنولوژی با سرعت خارق العاده در حال حرکت به سمت جلو است و جهان امروز را خیلی متفاوت از جهان دیروز گردانیده است. و همه انسان ها و سازمان ها تحت تأثیر این تحولات می باشند. بانکداری امروزی با بانکداری گذشته تفاوت پیدا کرده است. و مشتری امروزی نیز با مشتری دیروزی فرق می کند مشتری دیروز به دنبال بانک و بانکدار بود تا بتواند نیازهای خود را مرتفع و از آن بهره-مند شود ولی امروز این بانک ها هستند که باید در این فضای کاملا رقابتی بدنبال مشتری بگردند و زمینه رضایت آن ها را فراهم کنند. چون دیگر مشتری وقت و فرصت آن را ندارد که بدنبال بانک و بانکدار باشد. و بانک ها باید با برخورداری از علم روز و تشخیص نیازهای مشتریان زمینه دلخواه مشتری را فراهم بیاورند. سازمان ها باید توان این را داشته باشند که خود را با شرایط روز وفق دهند و برای این کار لازم است تا سازمان ها از حالت یادگیری سازمانی تغییر جهت داده و به سمت مفاهیم سازمان های یادگیرنده و سازمان های دانشی و مدیریت دانش حرکت کنند. مدیریت دانش یکی از این مفاهیمی است که از الزامات مهم سازمان ها می باشد و سازمان ها با بکارگیری مدیریت دانش امکان نوآوری در فعالیت ها، فرایندها، خدمات خویش را فراهم می آورند.

     و در نتیجه موقعیت رقابتی خویش را بهبود می-بخشند. سازمان ها باید توانایی این را داشته باشند تا دانش مورد نیاز را کسب و میان کارکنان نشر داده و در فعالیت های روزانه خود بکار گیرند. پس شناخت عوامل تأثیر گذار بر مدیریت دانش از جمله اقدامات اولیه سازمان ها می باشد. از طرف دیگر یکی از قابلیت های مهم سازمانی که می تواند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش کمک بسیار کند و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر مزیت سازمانی پایدار ایجاد کند سرمایه اجتماعی  است (پروساک و کوهن ، 2001). سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نقش بسیار مهمتری نسبت به سرمایه فیزیکی و سرمایه انسانی  در سازمان ها و جوامع ایفا می کند. بطوری که بدون سرمایه اجتماعی کارکنان حاضر به تسهیم اطلاعات و دانش نخواهند شد و برنامه مدیریت دانش موفقیت آمیز نخواهد بود. برای ایجاد و تکمیل فرایند مدیریت دانش، سرمایه اجتماعی جایگاه اساسی دارد (این کپن ،1998(. که سازمان ها با استفاده درست از مدیریت دانش  و سرمایه اجتماعی می توانند سازمان های خود را به کمال مورد نظر برسانند.

          بنابراین با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در سازمان ها این تحقیق در پی دستیابی به شناخت بیشتر عوامل موثر بر اجرای مناسب این راهبرد می باشد. با توجه به تعاریف و ابعاد مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی که هر دو بر تعاملات و ارتباطات میان افراد تاکید دارد. در این تحقیق تلاش می شود تا چگونگی ارتباط میان سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش و نیز سه بعد سرمایه اجتماعی یعنی بعد ارتباطی، شناختی و ساختاری بر مدیریت دانش در شعب بانک های غرب گیلان بررسی شود و میزان تأثیر پذیری مدیریت دانش از سرمایه اجتماعی مورد آزمون قرار گیرد. 

    فهرست مطالب

     فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق…..12

    2-1 مدیریت دانش. 13

    2-1-1 تاریخچه.. 13

    2-1-2 ظهور. 14

    2-1-3 تعاریف و دسته بندی-ها. 15

    2-1-3-1 تعریف دانش.. 15

    2-1-3-2 دسته بندی دانش.. 16

    2-1-3-3 مدیریت دانش:تعاریف 18

    2-1-3-4 چرخه مدیریت دانش.. 19

    2-1-3-5 مدلها و نگرشهای مدیریت دانش.. 21

    2-1-4 مدیریت دانش در سازمانهای دولتی 38

    2-1-5 مدیریت دانش و یادگیری سازمانی. 40

    2-2 سرمایه اجتماعی. 40

    2-2-1 پیدایش سرمایه اجتماعی. 40

    2-2-2 سرمایه اجتماعی: مفهوم.. 41

    2-2-3 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی 45

    2-2-4 سرمایه اجتماعی: دیدگاهها و تعاریف 46

    2-2-5 مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال. 53

    2-2-6 سطوح سرمایه اجتماعی.. 56

    2-2-7 اهمیت مطالعه سرمایه اجتماعی در سازمان.. 57

    2-2-8 سرمایه اجتماعی سازمانی چیست؟.. 58

    2-2-9 مدلهایی برای سنجش سرمایه اجتماعی. 59

    2-3 سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش 63

    2-4 پیشینه تحقیق. 67

    2-4-1 نتیجه گیری از پژوهشهای انجام شده.. 72

    منابع.

    فهرست اشکال

    شکل ‏2 1: راهبردهای مدیریت دانش 23

    شکل ‏2 2: نقش اعتماد در توزیع دانش 25

    شکل ‏2 3: مدل هفت سی 26

    شکل ‏2 4: زیر سیستم های مدیریت دانش 26

    شکل ‏2 5: الگوی فرآیند مدیریت دانش 27

    شکل ‏2 6: سرمایه اجتماعی به عنوان محرک ارزش سازمان 31

    شکل ‏2 7: مدل منوریان و امینی 32

    شکل ‏2 8: تأثیر سرمایه اجتماعی در خلق سرمایه فکری 33

    شکل ‏2 9: محرکه های دانش شهری 34

    شکل ‏2 10: سرمایه اجتماعی، جریان دانش و نوآوری سازمانی  35

    شکل ‏2 11: نقش سرمایه اجتماعی در توسعه دانش و یادگیری اشتراکی 35

    شکل ‏2 12: مراحل مدیریت دانش پیتر گوتشاک 37

    شکل ‏2 13: عوامل موثر بر مدیریت دانش در سازمانهای دولتی ایران 38

    شکل ‏2 14: ساختارسه نفری سرمایه انسانی در نقاط تقاطع و سرمایه اجتمای در روابط 46

    شکل ‏2 15: نحوهی ارتباط سرمایه اجتماعی در سطوح مختلف 60

    شکل ‏2 16: مدل SCAT 61

    فهرست جداول

    جدول ‏2 1: ویژگی های دانش ضمنی و صریح 18

    جدول ‏2 2: زیر چرخه های مدیریت دانش 20

    جدول ‏2 3: عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دان 28

    جدول ‏2 4: تحول نظریه های سرمایه 43

    قیمت فایل فقط 45,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک , سرمایه اجتماعی , مدیریت دانش , استقرار مدیریت دانش در بانک , تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش , رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش , مبانی نظری سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش , مبانی نظری تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانک


برچسب‌ها: مبانی,نظری,بررسی,رابطه,سرمایه,اجتماعی,و,ابعاد,آن,با,مدیریت,دانش,در,بانک,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۱۰ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

بررسی سرقت در حقوق کیفری و فقه اهل سنت

مرجع فایلهای آموزشی | بررسی سرقت در حقوق کیفری و فقه اهل سنت

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | بررسی سرقت در حقوق کیفری و فقه اهل سنت

    بررسی سرقت در حقوق کیفری و فقه اهل سنت


    بررسی سرقت در حقوق کیفری و فقه اهل سنت
    دسته: حقوق
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 192 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 155

    هدف از این پایان نامه بررسی سرقت در حقوق کیفری و فقه اهل سنت می باشد

    قیمت فایل فقط 85,000 تومان

    خرید

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی حقوق

    بررسی سرقت در حقوق کیفری و فقه اهل سنت

    چکیده

    سرقت شرعی یکی از عوامل اجرای حد در اسلام معرفی شده است ولی در مورد آن در میان مذاهب اسلامی اختلاف نظر وجود دارد.نوشتار حاضر در جهت تقریب مذاهب اسلامی و آشنایی آنها با یکدیگر به رشته تحریر درآمده است.در این تحقیق تلاش شده است تا دیدگاه های فقهای مذاهب اسلامی، بدون طرفداری از یک مذهب و مرام خاص و مسائل گوناگون مربوط به موضوع سرقت و چگونگی تحقیق حکم کیفری آن به صورت مقایسه ای در اختیار خواننده قرار گیرد. 

    با توجه به آنچه که در مورد سرقت در حقوق کیفری ایران و مذاهب اربعه بیان شده می توان اینگونه استنباط کرد که سرقت زمانی صورت می گیرد که مال به طور پنهانی و پوشیده از دیگران برداشته شود بدون هیچ شبهه ای.حال اگر دیگران او را در خانه مشاهده می کنند ولی سارق به خیال خود مال را به صورت پنهانی بر می دارد.و همچنین با توجه به آیات و روایات و سخنان ائمه اطهار که در مباحث این پایان نامه آمده که تأکید فراوانی داشته که همانا خونها و اموالتان بر یکدیگر حرام است بنابراین می توان کفت که افراد بدون اجازه صاحب مال نمی توانند از اموال دیگران استفاده نمایند.

    سرقت چه مستقیماً توسط سارق انجام شود و چه توسط فرد دیگری چون مال دیگری را از حرز خارج کرده سرقت صورت گرفته و فرد سارق محسوب می شود.همچنین وقتی سارق دست به چنین کاری می زند هر چیزی را که به عنوان سرقت بر می دارد باید مال باشد و هیچ شبهه در مالیت آن وجود نداشته باشد.بنابراین اشیای بی ارزش مثل کاه و هیزم مال نبود و سرقت محسوب نمی شود حدی بر فرد نیست همچنین انسان و کودک مال محسوب نمی شوند.

    کلید واژه ها: سرقت، ربایش، مال، حد قطع بد

    مقدمه

    از مسائل بحث بر انگیزی که طی اعصار مختلف ذهن بشر را به خود مشغول نموده، معضل دزدی و تعرض به اموال دیگران می باشد. اگرچه حاکمان بسیار کوشیده اند تا با این پدیده مقابله و آن را مهار نمایند و اندیشمندان تلاش ها نموده اند تا برای مداوای این بیماری اجتماعی به درمانی نافع  نایل شوند با این حال موفقیت آنان در بیشتر موارد بسیار ناچیز یا حداقل، موقتی بوده است شاید بتوان گفت حکمی که در اسلام برای مقابله با آن بیان شده است (قطع دست) بیشترین بازدارندگی را به همراه دارد.

    سرقت از یک سو به دلیل عدم نیاز به مهارت خاص و ویژه، شخص در هر سنی قادر به ارتکاب آن است و از سوی دیگر در اسلام به شدت مورد تنفر قرار گرفته است. 

    از علی بن موسی الرضا (ع) روایت شده که فرمودند: «سرقت از این جهت حرام شده است که موجب تباهی اموال و کشتن آدمیان می شود و غصب وتصرف غیر قانونی اموال منشا آدم کشی و درگیری و حسد خواهد شد. سرقت باعث می شود مردم دست از کسب و کار و حرفه و صنعت بر دارند و مردم به نگهداری اموال و پس انداز نپردازند؛ وقتی که ببینند کسی نسبت به اموال یاد شده، حق اولویت ندارند.» 

    مذاهب مختلف اسلامی با توجه به استدلال هایی که از آیات و روایات کرده اند هر یک دید گاه های متفاوتی نسبت به احکام اسلامی دارند. این تحقیق در جهت آشنایی هرچه بیشتر، با اندیشه های فقهای مذاهب اسلامی، و روشن نمودن هرچه بیشتر موضوع سرقت تدوین شده است. سعی شده است تا آراء فقهای مذاهب اسلامی در مورد سرقت به صورت مقایسه ای و مسائل گوناگون مربوط به موضوع سرقت و چگونگی تحقق حکم کیفری آن و هم چنین احکام جدید در مورد آن مورد بررسی قرار گیرد. 

    سؤالات تحقیق

    برخی از پرسش هایی که در این رساله، سعی شده تا با آنها پاسخ گفته شود، عبارتند از: 

    1- تعریفی که از سرقت در مذاهب مختلف شده است به چه شکل است؟

    2-  آیا می توان داده ها و اطلاعات را در حکم مال فرض نمود تا سرقت آنها مستوجب حد باشد؟

    3-  آیا تمام فقیهان در مورد تناسب حرز با مال نظر یکسانی دارند؟

    4-  آیا فضای مجازی را می توان در مفهوم حرز قرار دارد؟

    فهرست

    چکیده فارسی ……………………………………………………………………………………………………………………..1

    مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

    الف) بیان موضوع ………………………………………………………………………………………………………………..2

    ب) سوالات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………..3

    پ) فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….3

    ت) اهداف و کاربردها …………………………………………………………………………………………………………4

    ث) روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….4

    ح)  معرفی پلان…………………………………………………………………………………………………………………..5

    بخش نخست: مفهوم و ارکان حقوقی و فقهی جرم سرقت ……………………………………………6

    فصل نخست: تعریف و تمییز سرقت از مفاهیم مشابه ………………………………………………………7

    مبحث اول: تعریف سرقت ……………………………………………………………………………………………………7

    گفتار اول: تعریف لغوی ……………………………………………………………………………………………………7

    گفتار دوم: تعریف اصطلاحی …………………………………………………………………………………………….7

    بند اول: تعریف حقوقی سرقت ……………………………………………………………………………………………8

    بند دوم: تعریف فقهی سرقت ……………………………………………………………………………………………..8

    الف: تعریف سرقت در فقه امامیه ………………………………………………………………………………………..9

    ب: تعریف سرقت در فقه اهل سنت …………………………………………………………………………………….9

    1- فقه حنفی …………………………………………………………………………………………………………………..9

    2- فقه مالکی ………………………………………………………………………………………………………………….9

    3- فقه حنبلی …………………………………………………………………………………………………………………10

    4- فقه شافعی ………………………………………………………………………………………………………………..10

    مبحث دوم: تمییز سرقت از عناوین مشابه …………………………………………………………………………….11

    گفتار اول: اختلاس، انتهاب- استلاب …………………………………………………………………………………11

    گفتار دوم: احتیال ……………………………………………………………………………………………………………15

    گفتارسوم: خیانت ………………………………………………………………………………………………………………15

    گفتارچهارم: مرقد و منبّج …………………………………………………………………………………………………….17

    گفتارپنجم:محاربه ………………………………………………………………………………………………………………17

    گفتارششم:لص (راهزنی) …………………………………………………………………………………………………….19

    فصل دوم: ارکان حقوقی و فقهی جرم سرقت ……………………………………………………………..24

    مبحث اول: رکن قانونی و شرعی ………………………………………………………………………………………….24

    گفتار اول: رکن قانونی ……………………………………………………………………………………………………….24

    گفتار دوم: رکن شرعی ………………………………………………………………………………………………………25

    بند اول: کتاب الهی ……………………………………………………………………………………………………………25

    بند دوم: روایات ……………………………………………………………………………………………………………….26

    مبحث دوم: رکن مادی ………………………………………………………………………………………………………28

    گفتار اول: عنصر ربودن ……………………………………………………………………………………………………..28

    بند اول: پنهانی بودن ربایش ………………………………………………………………………………………………..29

    بند دوم: مباشرت یا عدم مباشرت سارق در ربایش …………………………………………………………………30

    گفتار دوم: عنصر مال ……………………………………………………………………………………………………….36

    بند اول: منقول یا غیر منقول بودن مال ………………………………………………………………………………….36

    بند دوم: قابل تملک بودن مال ……………………………………………………………………………………………37

    الف: ربودن انسان و اعضای بدن انسان ………………………………………………………………………………..40

    ب: ربودن اشیاء ممنوعه و حرام (مشروبات الکلی، خوک، آلات لهو و…) …………………………………41

    ج: ربودن داده ها و اطلاعات …………………………………………………………………………………………….44

    گفتار سوم: تعلق به غیر داشتن …………………………………………………………………………………………..45

    بند اول: اموال بلا صاحب و مجهول المالک ………………………………………………………………………..45

    بند دوم: اموال تحت مالکیت یا تصرف دیگری ……………………………………………………………………47

    بند سوم: اموال مشاع ……………………………………………………………………………………………………….48

    بند چهارم: اموال مشترک و بیت المال ………………………………………………………………………………..49

    بند پنجم: اموال بدهکار …………………………………………………………………………………………………..52

    بند ششم: کفن دزدی ……………………………………………………………………………………………………..56

    مبحث سوم: رکن معنوی …………………………………………………………………………………………………57

    بند اول: اراده و اختیار …………………………………………………………………………………………………….58

    بند دوم: علم به حرمت سرقت …………………………………………………………………………………………60

    بند سوم: علم به تعلق داشتن مال به دیگری ……………………………………………………………………… ..60

    بند چهارم: قصد سرقت ………………………………………………………………………………………………….61

    الف: قصد دائمی یا موقتی بودن ربایش ……………………………………………………………………………..62

    ب: قصد تقاص عینی و دینی ……………………………………………………………………………………………64

    بخش دوم: واکنش های کیفری قانونی و فقهی ناظر به سرقت ………………………………..67

    فصل اول: واکنش کیفری ناظر به سرقت  تعزیری…………………………………………………….67

    مبحث اول: سرقت ساده تعزیری ……………………………………………………………………………………….67

    گفتار اول: تعریف سرقت ساده ………………………………………………………………………………………..67

    گفتار دوم: مجازات سرقت ساده ………………………………………………………………………………………68

    بند اول: مجازات اصلی …………………………………………………………………………………………………………68

    بند دوم: مجازات های تبعی و تکمیلی ………………………………………………………………………………………68

    مبحث دوم: سرقت مشدد تعزیری …………………………………………………………………………………………….69

    گفتار اول: سرقت مقرون به پنج شرط مشدد ………………………………………………………………………………69

    گفتار دوم: سرقت مقرون به آزار ……………………………………………………………………………………………..70

    گفتار سوم: سرقت مسلحانه دسته جمعی در شب …………………………………………………………………………71

    گفتار چهارم: سرقت وسائل و متعلقات تاسیسات عمومی ……………………………………………………………. 72

    گفتار پنجم: سرقت از اماکن محل وقوع حوادث طبیعی ……………………………………………………………….73

    گفتار ششم: کیف زنی و جیب بری ………………………………………………………………………………………….73

    گفتار هفتم: استفاده غیر مجاز از آب و برق و گاز و تلفن ……………………………………………………………..74

    گفتار هشتم: سرقت اموال تاریخی و فرهنگی  …………………………………………………………………………….76

    گفتار نهم: سرقت فاقد شرایط اجرای حد و موجب اخلال در نظم ………………………………………………….77

    گفتار دهم: سرقت در فضای مجازی (سرقت رایانه ای) ……………………………………………………………… 77

    فصل دوم:واکنش های کیفری ناظر به سرقت مستوجب حد………………………………………………….79

     مبحث اول: تعریف و شرایط اختصاصی سرقت مستوجب حد  …………………………………………………………….79

    گفتار اول: تعریف سرقت مستوجب حد……………………………………………………………………………………………79

    گفتار  دوم: شرایط اختصاصی سرقت مستوجب حد  ………………………………………………………………………….82

    بند اول: علم به حرمت ربودن ………………………………………………………………………………………………………..82

    بند دوم: محرز بودن مال ………………………………………………………………………………………………………………83

    بند سوم: هتک و ابطال حرز …………………………………………………………………………………………………………83

    بند چهارم: حد نصاب ………………………………………………………………………………………………………………….84

    بند پنجم: فقدان ابوت (سارق پدر صاحب مال نباشد) ……………………………………………………………………….. 90

    بند ششم: عدم ارتکاب سرقت در سال قطحی ……………………………………………………………………………………91

    بند هفتم: عدم غصب حرز از سارق …………………………………………………………………………………………………92

    بند هشتم: برداشتن مال به عنوان دزدی …………………………………………………………………………………………….94

    بند نهم: تناسب حرز با مال …………………………………………………………………………………………………………95

    بند دهم: اشتراط سرقت در بلاد اسلامی ………………………………………………………………………………………96

    بند یازدهم: دولتی و وقفی نبودن مال ………………………………………………………………………………………….99

    گفتار سوم: حد سرقت ……………………………………………………………………………………………………………101

    مبحث دوم : کیفیت اجرا و مسقطات حد سرقت…………………………………………………………………………..106

    گفتار اول : کیفیت اجرای حد سرقت ……………………………………………………………………………………….106

    بند اول : محل قطع در فقه مذاهب اسلامی …………………………………………………………………………………106

    بند دوم : میزان و کیفیت قطع ………………………………………………………………………………………………….109

    بند سوم : شرایط قطع عضو سارق …………………………………………………………………………………………….111

    بند چهارم : خطا یا عمد مجری حد ………………………………………………………………………………………….116

    بند پنجم :معالجه و پیوند عضو مقطوع ………………………………………………………………………………………119

    گفتار دوم : مسقطات حد سرقت …………………………………………………………………………………………….. 123

    بند اول : عدم شکایت مالباخته ………………………………………………………………………………………………..123

    بنددوم : گذشت صاحب مال از سارق ……………………………………………………………………………………124

    بند سوم :تکذیب اقرار سارق و شهادت شهود توسط صاحب مال ………………………………………………..124

    بند چهارم : سقوط عضو موضوع قطع …………………………………………………………………………………….125

    بند پنجم : رجوع سارق از اقرار ……………………………………………………………………………………………..125

    بند ششم : استرداد مال به صاحب آن ……………………………………………………………………………………..125

    بند هفتم : انتقال مالکیت مال به سارق قبل از صدور حکم ………………………………………………………….125

    بند هشتم :توبه سارق پیش از اثبات سرقت ……………………………………………………………………………..126

    بند نهم : ادعای مالکیت سرقت …………………………………………………………………………………………….126

    بند دهم : نقصان قیمت مال ربوده شده ………………………………………………………………………………….127

    نتایج و پیشنهادها ………………………………………………………………………………………………………………128

    منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………………………………………….133

    الف : منابع فارسی 

    1- کتاب ها 

    2- مقالات

    3- پیان نامه ها

    ب : منبع خارجی 

    د: پایگاههای اینترنتی

    چکیده انگلیسی

    قیمت فایل فقط 85,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : بررسی سرقت در حقوق کیفری و فقه اهل سنت , پایان نامه سرقت در ایران , بررسی فقهی سرقت در ایران , بررسی حقوقی سرقت در ایران , سرقت در حقوق کیفری ایران , سرقت در مذاهب اربعه , سرقت در فقه اهل سنت , پایان نامه سرقت , دانلود پایان نامه سرقت , آراء فقهای مذاهب اسلامی در مورد سرقت


برچسب‌ها: بررسی,سرقت,در,حقوق,کیفری,و,فقه,اهل,سنت,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۰۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت بررسی شهرسازی دوران صفویه

پاورپوینت بررسی شهرسازی دوران صفویه

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت بررسی شهرسازی دوران صفویه

    دید کلی :

    پاورپوینت بررسی شهرسازی دوران صفویه در 48 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت بررسی شهرسازی دوران صفویه در 48 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    فهرست مطالب

    مقدمه
    كلیات دوران
    ویژگیها یا اصول ومشخصه های شهرسازی صفویه
    عوامل موثردرشهرسازی صفویه
    چیدمان وساختار فضائی
    نتیجه گیری
    جدول

    چکیده:
    کلیات دوران:


    دوران صفویه در تاریخ معماری و شهرسازی ایران دوران طلایی بحساب می آید .در این دوران علاوه برایجاد شهرهای جدید شهرهای متعددی بویژه شهرهایی كه از جنبه مذهبی و یا اقتصادی واجد اهمیت بودند،توسعه وگسترش می یابند.
    نظر به اینكه معمولا مهمترین ویژگیهای شهرسازی هر دوره ای در مركز و پایتخت آن حكومت متجلی می گردد و با توجه به اینكه در دوره صفویه سه شهر  تبریز . قزوین و اصفهان به تر تیب به پایتختی برگزیده می شوند  و بهشهر یا (اشرف البلاد) نیزعنوان پایتخت تابستانی آن حكومت را پیدا می كند بنابراین با بررسی آنها میتوان به اصول و ویژگی های شهرسازی صفویه پی برد .
    صفویان كه از اعقاب  شیخ صفی الدین اردبیلی بشمارمی آمدند ترك زبان بودند.اما درباره تبارترك یا كردآنهاهنوز بحث و گفتگو وجود دارد .
    صفویان از اواخر قرن14 میلادی روی به مذهب شیعه آوردند و با احیای مجدد سازمان دیوانی مبارزه ای سخت را با دو طایفه تركمن آق قویونلو و قراقویونلو در آذربایجان آغاز كردند و سرانجام پیروز شدند و شاه اسماعیل توانست سلسله صفوی را تاسیس كند و تبریز را به پایتختی برگزیند .
    شاه طهماسب  بدلیل  حمله مكرر  عثمانی ها و ازبكان به ناحیه شمال غرب كه قتل و غارتشان گه گاهی به تبریز نیز می رسید و وجود تنش های اجتماعی از دو دستگی (حیدر ی ها و نعمتی ها ) درتبریز پایتخت را به قزوین انتقال داد .  آماده سازی شهر قزوین برای تبدیل به پایتختی از سال 951 ه . ق آغاز وبیش از 11 سال بطول انجامید و كار انتقال زمانی صورت گرفت كه حكومت در موضع قدرت بود .
    شاه عباس بدلیل مشكل كم آبی قزوین ازیك سو و محاسن شهر اصفهان از نظر جغرافیایی وكشاورزی( آب زاینده رود) – اقتصادی(راه) – سیاسی (مركزیت) پایتخت دولت صفوی را به اصفهان انتقال داد ..


برچسب‌ها: پاورپوینت,بررسی,شهرسازی,دوران,صفویه,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۵۸ توسط سامان سم دسته : نظر(0)